Positieve impact maken

Positieve impact maken op het gebied van duurzaamheid. Hier hield ik mij de afgelopen 16 jaar mee bezig. Binnen de duurzame branche, maar ook voor mensen individueel. Door programma management, unieke concepten, uitdagende projecten en coaching. Onder het motto: Look Good, Do Good, Feel Good opende ik in 2004 de eerste duurzame modewinkel in Nederland, publiceerde ik in 2016 een boek over ‘de nieuwe luxe’ en maakte ik educatieve programma’s voor verschillende doelgroepen en organisaties in binnen- en buitenland. Daarnaast gaf ik regelmatig trainingen en presentaties aan professionals en consumenten om gedragsverandering te bewerkstelligen.

Sustainable Fashion Programma’s

Duurzaam Platform voor modestudenten

Modebewust

Blogger expositie voor ELLE magazine

Elle

Co-oprichter eerste duurzame mode winkel

YOI Store

Talkshow circulaire mode samen met CM

True Fashion Talks Influencers @Fashion for Good

Programmamaker duurzame mode

@Fashion for Good | beeld: Dave Pelham Photography

De afgelopen zestien jaar ontwikkelde ik duurzame fashion programma’s en concepten met als doel mensen bewuster te maken van hun impact op de modeindustrie. Dit heb ik met heel veel liefde en overgave gedaan. Maar de pandemie en het verplichte thuiswerken heeft mij letterlijk en figuurlijk dichter bij mezelf gebracht. Waar ligt mijn kracht en waar word ik echt gelukkig van? Is programmamaker duurzame mode nog wel mijn pad en wat wil ik voor de toekomst? Ik ben op een creatieve ontdekkingtocht gegaan en mijn talenten, ambitie en persoonlijke waarden in kaart gebracht. Het antwoord: ik wil mijn passie om anderen te helpen in hun zoektocht naar zichzelf, volledig benutten. Het volgen van een coachingsopleiding bevestigde mij op mijn nieuwe pad en binnenkort start ik mijn nieuwe baan als loopbaan coach!

Ga je mee op ontdekkingsreis?

In 2016 publiceerde ik mijn eerste boek ‘Ontdekkingsreis naar een duurzame wereld’ bij uitgeverij ArtEZ Press. Met dit boek wil ik mensen inspireren om luxe in een nieuw daglicht te zetten en opzoek te gaan naar hun persoonlijke waarden en invulling van dit begrip. De oude luxe gaat om de buitenkant en status. De ‘nieuwe’ luxe gaat over bezinning. Over reflectie. Waar word ik echt blij van? Wat is goed voor mij? Wat heb ik nodig?

Om de nieuwe luxe te gaan vormgeven hebben we allereerst inspiratie nodig. Daarom neem ik de lezer mee op een bewustwordingsreis. Het boek leest als een reisgids en onderweg introduceer mijn grote voorbeelden van positeve verandering. Chocolatiers in Vietnam. Een groene, zelfvoorzienende school op Bali. Geluksportretten van de inwoners van Bhutan. Eetbaar bestek en drinkgerei.

Aanbevelingen

Chat openen